Poczta Polska zaczyna przesiadać się na elektryczne auta. Na wypadku kupi ich kilkadziesiąt

Już jesienią 2019 roku kilkadziesiąt aut elektrycznych o ładowności do 800 kg zostanie przewozić paczki klientów Korespondencji Polskiej. To efekt testów z 2018 roku. Pocztowcy testują obecnie grupę kolosalnych aut.
– Podjęliśmy decyzję o dołączeniu do odwiedzenia naszej floty pierwszych kilkunastu aut elektrycznych. Chcemy rozpisać przetarg na ich pozyskanie. To efekt ubiegłorocznych testów tego typu samochodów w naszej firmie. Dzisiaj zaczynamy kolejny etap sprawdzania samochodów elektrycznych w dziennej pracy - tym razem o większej ładowności – powiedział prezes Poczty Krajowej Przemysław Sypniewski.
Elektryczne auta będą w jego opinii przyjacielskie mieszkańcom miejscowości, w których problemem jest hałas drogowy i komunikacyjne zanieczyszczenie powietrza. – Planujemy wymianę części floty na pojazdy elektryczne różnych kategorii – zaznaczył Sypniewski.
Elektryczne auta Poczty Polskiej
Najnowocześniejsze typy samochodów do odwiedzenia 3, 5 tony o ładowności pow. 800 kg zasilanych prądem elektrycznym będą testowane w Warszawie, Mieście poznań, Lublinie, Łodzi, Zabrzu, Krakowie i Pruszczu Gdańskim. Poczta tłumaczy, że to w pierwszej kolejności tego typu testy przy Polsce obejmujące samochody nasze o takiej ładowności. Potrwają one od połowy 02 do połowy maja 2019 roku.
W testach weźmie udział osiem modeli aut dostępnych na polskim rynku od niedawna: Renault Master Z. E., (wyjechał na polskie drogi w styczniu 2019 r. ), Volkswagen e-Crafter (od czwartego kwartału 2018 r. ), Maxus-Hitachi (od września 2018) oraz Mercedes e-Vito (od stycznia 2019 r. ) w liczbie 5 egzemplarzy.
Kierowcy Poczty Polskiej sprawdzą parametry techniczno-użytkowe, tego typu jak przyspieszenie, hamowanie, luksus jazdy i obsługi, środek ładowania akumulatorów i możliwą do przejechania liczbę kilometrów. Po przeprowadzeniu testu każdy użytkownik sporządzi krótki wykaz i ogólną charakterystykę samochodu.
W 2018 roku równolegle z testami samochodów Poczta sprawdzała funkcjonowanie filtrów ładowania tych aut. Tym razem testy ładowarek pozostaną prowadzone w Warszawie, Zabrzu Pruszczu Gdańskim i Komornikach, gdzie urządzeń użyczą firmy: PRE Biel, kmt Ecotap Poland, Power EV (2 ładowarki).
Wiosną 2018 roku Poczta Polska przetestowała homologowane auta o ładowności do 800 kg. W testach brało uczestnictwo 15 pojazdów kilku fabrykantów: Citroen Berlingo, Melex 381, 382 i 391, Nissan e-NV200, Peugeot Partner, Renault Kangoo, Zeppelin Goupil G4 i G5, a też Komel – konwertyk Instytutu Napędów i Maszyn Elektrycznych. Wciąż trwa przedłużony cykl testów elektrycznych pojazdów poświęconych dla listonoszy. Po zakończeniu i podsumowaniu podjęte zostaną decyzje o dalszych losach wprowadzania elektrycznych pojazdów dla listonoszy.
W komunikacie zaznaczono, że dla Poczty Polskiej realizacja elektromobilności oznacza nie tylko oszczędności dzięki paliwie, ale także włączenie się w działania dla poprawy jakości powietrza.