Co zrobić, gdy zostaniesz pozwany przez bank, spółkę kredytową, kancelarię prawną lub windykację należności.

17.02.2021

Niewiele rzeczy jest tak zaskakujących, jak proces, zwłaszcza gdy pozew jest dostarczany przez spółkę kredytową lub bank. Ale równie niepokojące, jak przejęcie banku lub nabywcy długu, jest dostępna ochrona, nawet jeśli garnitur wygląda na żelazny. Wierzyciele muszą prowadzić wyczerpującą ewidencję wszystkich długów swoich klientów i muszą przestrzegać szeregu praktyk windykacyjnych, aby zachować swoją korzystną sytuację prawną. Obrońca długów jest ekspertem w utrzymywaniu wierzycieli do tych zadań, zmuszając ich do udowodnienia swoich roszczeń dotyczących długów pozwanego. Krótko mówiąc, obrońca długów ma wiedzę i umiejętności, aby odeprzeć agresywnych wierzycieli i pomóc w manewrowaniu swoich klientów w celu uzyskania korzystnego porozumienia.

Prawnik zajmujący się obroną długów może pomóc

Każdy proces windykacyjny zaczyna się generalnie w ten sam sposób, niezależnie od tego, czy jest prowadzony przez bank, firmę wydającą karty kredytowe, czy też likwidatora długów. Powód „doręcza pozwanemu „skargę i „wezwanie. Skarga określa charakter zadłużenia i kwotę zadłużenia, a wezwanie informuje pozwanego, kiedy może odpowiedzieć w sądzie, jeśli pozwany zdecyduje się na wniesienie obrony. Zamontowanie tej obrony jest prawie zawsze właściwym ruchem, nawet jeśli sytuacja wydaje się ponura. Jeżeli pozwany zignoruje wezwanie, wierzyciel ma znacznie większe szanse wygrać wyrok przeciwko dłużnikowi, a tym samym siłę systemu prawnego w dochodzeniu długu. Osiągnięcie łagodniejszego ugody będzie znacznie trudniejsze, jeśli pozwany dopuści zadłużenie do spłaty po wezwaniu. Ponadto, jeśli wierzyciel wygra orzeczenie sądowe,mogą stosować bardziej agresywne taktyki, takie jak zajęcie wynagrodzenia, a nawet sprawdzanie kont bankowych.

Jednak zamontowanie odpowiedniej obrony będzie wymagało doświadczonej pomocy prawnej. Przed sformułowaniem odpowiedzi i obrony należy koniecznie skonsultować się z obrońcą zadłużenia. Ponieważ renomowani prawnicy często oferują bezpłatne wstępne konsultacje, zwykle istnieje niewielkie ryzyko dla dłużnika w ich realizacji.

Jakie opcje są dostępne dla dłużników?

Jakie opcje są dostępne dla dłużników i która obrona działa najlepiej przeciwko wystawcy kart kredytowych? Brzeg rzeki? Poszukiwacz długów? Oto niektóre z najczęstszych i najskuteczniejszych środków obrony, które prawnik może zastosować w imieniu klienta:

  1. W przypadku banku – Błąd numer jeden, jaki popełniają oskarżeni, to ignorowanie skargi i wezwania. To nie sprawi, że sprawa zostanie zlikwidowana i, jak już wspomniano, stawia dłużnika w jeszcze bardziej niepewnej sytuacji. Ale to też idzie w drugą stronę. Gdy tylko dłużnik odpowie na wezwanie, bank jest natychmiast powiadamiany o zebraniu wszystkich informacji i dowodów, których będą potrzebować w związku z długiem. To wymaga czasu, pieniędzy i siły roboczej. Jest to właściwe podejście bez względu na to, kto pozywa, ale jest szczególnie skuteczne w przypadku banków, ponieważ banki chcą ugody. Mają tak wiele długów do załatwienia i tak wiele rekordów, za którymi muszą nadążyć, że często są mniej skłonni do agresywnego dochodzenia roszczeń. Nie oznacza to, że bank zawsze się ustabilizuje, ale pewna postawa może sprawić, że bank się zastanowi. Co najmniej,osłabi ich pozycję, gdy nadejdzie czas na ustabilizowanie się.
  2. W kontaktach z firmą obsługującą karty kredytowe lub szantażem – Firmy obsługujące karty kredytowe są zwykle bardziej asertywne w podejściu do windykacji należności, ponieważ nie są tak zaangażowane w tak wiele obszarów, jak bank. Firmy obsługujące karty kredytowe mają na swoich listach płac niezwykle aktywnych windykatorów, więc wycofanie się z pozwu nie wystarczy, aby doprowadzić ich do ugody. Jednak firmy obsługujące karty kredytowe często są nękane dezorganizacją i jest to punkt nacisku dla pozwanych i ich prawnicy. Zanim sąd zażąda od kogokolwiek spłacenia długu, wierzyciel musi najpierw udowodnić, że posiada prawo do dochodzenia długu. Wierzyciel musi również udowodnić zasadność długu i to, że pozwany jest faktycznie tym, który musi go spłacić. Wymaga to szeroko zakrojonego prowadzenia dokumentacji i chociaż firmy obsługujące karty kredytowe dokładają wszelkich starań, aby je uporządkować,często nie zdają testu, gdy są proszeni o przedstawienie informacji dla jednego konta, co jest jeszcze bardziej widoczne wśród złodziei długów, którzy często nie gromadzą wszystkich istotnych informacji o koncie, gdy kupują dług od innych. Ponieważ padlinożercy mają tendencję do masowego kupowania kont dłużników, typowe jest, że niektóre krytyczne szczegóły są pomijane dla jednego konta. Oskarżeni mogą zaatakować tę rozluźnioną postawę i zmusić oszustów lub firmy obsługujące karty kredytowe do okazania wymaganych dokumentów, a także firmy obsługujące karty kredytowe i zbieracze długów (i banki, jeśli o to chodzi), muszą przestrzegać przepisów FDCPA w dochodzeniu windykacji od dłużników. FDCPA ma szerokie zastosowanie do każdego zatrudnionego lub zatrudnionego przez firmy próbujące odzyskać dług. Obejmuje to prawników zatrudnionych do wniesienia pozwu.FDCPA ustala standardy dotyczące tego, kiedy i gdzie windykatorzy mogą skontaktować się z dłużnikiem. W szczególności inkasent nie może dzwonić przed godziną 8 rano lub po godzinie 21, chyba że dłużnik stwierdzi, że dzwonienie poza tymi godzinami jest dozwolone. Kolekcjonerzy mogą kontaktować się z dłużnikiem w pracy lub w domu, ale jeśli dłużnik nakazuje windykatorowi zaprzestanie kontaktów z nimi w pracy, musi to zrobić. Jeśli windykator nie posiada danych kontaktowych dłużnika, może skontaktować się z krewnymi lub współpracownikami dłużnika w celu uzyskania tych informacji, ale w ten sposób windykator nie może ujawnić żadnych szczegółów związanych z długiem. (a wielu wierzy, że oskarżony nie będzie wiedział lepiej), wtedy pozew może zostać całkowicie odrzucony. W rzeczywistości pozwany może w niektórych przypadkach sprzeciwić się rażącym naruszeniom.Zmiatacze długów często ryzykują, że naruszą zasady FDCPA, mając nadzieję, że takie podejście pomoże im wygrać więcej niż stracić. W kontaktach z prawnikiem – Adwokaci podlegają tym samym przepisom, co wspomniano powyżej, więc muszą również przestrzegać zasad FDCPA. Jednak w przypadku bezpośredniego kontaktu z prawnikiem należy wziąć pod uwagę przedawnienie: firmy obsługujące karty kredytowe, likwidatorzy długów i banki będą naginać zasady ściągania długów, mając nadzieję, że ich ofiara nie jest świadoma, jakie to przepisy, oraz co mówią. Agresywni adwokaci czasami próbują też wykorzystać tę sztuczkę, ignorując fakt, że oskarżony nie może już być pozwany za dług na podstawie przedawnienia. Adwokaci ci uważają (i często mają rację), że pozwany nie będzie wiedział, że jego dług przeszedł przedawnienie i ulegnie. Dzieje się tak, więc jeśli minęło kilka lat od ostatniego długu zapłacone,zweryfikować z pomocą obrońcy długów, czy jest to nadal czynny dług na potrzeby postępowania sądowego.Poza tym istnieją dodatkowe zabezpieczenia, takie jak naruszenie umów i oszukańcze zarzuty lub praktyki. Ważną informacją jest to, że istnieją opcje, gdy zostaniesz pozwany przez firmę wydającą karty kredytowe, bank lub inny inkasent, a obrońca długów wie, jak najlepiej je wykorzystać dla dobra klienta.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy